Nog maar een kleine week en dan is het zo ver: Horecava 2025! Na ons gesprek met accountmanager Bas Buiten over Bunzl Foodservice op de Horecava, spreken we nu met Jacobine Muntendam, Manager Marketing & E-commerce. Jacobine is de drijvende kracht achter het Horecava-project en deelt haar inzichten over de plannen en uitdagingen rondom dit bijzondere evenement.

Kun je jezelf kort voorstellen?

“Jazeker! Ik ben Jacobine, 31 jaar en werk sinds april afgelopen jaar bij Bunzl Foodservice als Manager Marketing en E-commerce. In mijn rol vertaal ik de bedrijfsstrategie naar marketing, waarbij ik alles aanstuur van projecten en campagnes tot PR en Sales-ondersteuning. Ook het e-commerce gedeelte valt onder mijn verantwoordelijkheid. Dit doe ik samen met mijn team van vier collega's. Horecava is een van de grootste projecten waar ik leiding over heb. Na mijn inwerkperiode ging de focus direct naar dit evenement. Vorig jaar stonden we niet op de Horecava, maar dit jaar wilden we er absoluut bij zijn om onze nieuwe visie te presenteren."

Hoe was het om het gehele Horecava-project te leiden?

“Bij het opzetten van een project als dit begint alles met een duidelijke strategie. Al snel schakelden we evenementenbureau Pink Lemon in om het professioneel aan te pakken. We hebben kritisch gekeken naar wat we willen uitstralen, onze positionering en onderscheidend vermogen, wat leidde tot een herziening van onze merkstrategie.

Het resultaat is een indrukwekkend standontwerp, inclusief een grote 'blue box' met een Immersive Experience. Hiervoor hebben we zelfs speciale filmdagen georganiseerd. Daarnaast moest het standontwerp direct duidelijk maken wie we zijn en wat we voor onze klant kunnen betekenen. Het was een intensief proces, maar het resultaat mag er zijn. Ik ben ontzettend trots op wat we hebben neergezet!"

Waarom zijn we dit jaar weer aanwezig op de Horecava?

"Het is voor Bunzl Foodservice een heel goed moment om zichtbaarheid te creëren en onze nieuwe visie uit te dragen. Het is het startpunt van een nieuwe strategie waarbij we als organisatie focussen op 4 segmenten: hotels, recreatie, to-go en catering. Horecava is voor ons het perfecte middel om dat uit te dragen."

We hebben natuurlijk een compleet nieuwe stand dit jaar. Wat is er verder anders dan voorgaande jaren?

“De grootste verandering is onze verschuiving van een productgerichte focus naar een servicegerichte aanpak. Onze toegevoegde waarde ligt niet meer alleen in de producten die we leveren, maar vooral in de diensten die we bieden. Duurzaamheid speelt hierin ook een belangrijke rol. Hierin presenteren we ons als kennispartner en helpen we onze klanten bij het maken van bewuste keuzes. De kernvragen die we onszelf hebben gesteld over wie we zijn en wat ons uniek maakt hebben geleid tot een stand die écht ons verhaal vertelt.”

En wat maakt onze stand nou écht uniek?

“De Immersive Experience is absoluut een van de highlights. We laten op een hele bijzondere manier zien hoe vaak je in het dagelijks leven in aanraking bent met onze producten. Daarnaast vind ik onze stand heel warm en toegankelijk, met veel zitplekken, goede barfaciliteiten en mooie productdisplays. Hiervoor hebben we nauw samengewerkt met leveringspartners. 

We zijn er om de gastbeleving in de horeca zo goed mogelijk te faciliteren. Alles draait bij ons, en bij onze klanten, om die ultieme gastbeleving. Dat zie je terug in hoe we onze bezoekers ontvangen en hoe onze producten bijdragen aan hun succes."

Waar ben je het meest trots op als je terugkijkt op het project Horecava?

"Het meest trots ben ik op de strategische basis die we hebben gelegd. Door terug te gaan naar de kern: wat maakt ons uniek en waarom kiezen klanten voor ons? Zo hebben we niet alleen een sterk fundament voor Horecava, maar ook voor toekomstige projecten. Horecava is niet het eindpunt, maar juist het begin van iets heel krachtigs."